خرید تجهیزات صوت دست دوم!!!

خرید تجهیزات صوت دست دوم!!!

نکات مهم در خرید تجهیزات صوت دست دوم و کارکرده
بسیار پیش آمده مشتریان راجع به تجهیزات صوت کارکرده و تشخیص کارکرد و سلامت آنها سوال پرسیده اند و در این مقاله بصورت مختصر به نکاتی کلیدی خرید لوازم کارکرده صوتی می پردازیم.


اسپیکر و میکسر و پاور میکسر دست دوم:
تجهیزات صوت آکبند عموماً دارای گارانتی و تعهدات فروشنده می باشند و لذا خریدار نگرانی از کارکرد دستگاه نخواهند داشت. ولی در تجهیزات دست دو تشخیص سلامت دستگاه مشکل و حتی گاهی غیر ممکن می باشد.

اولین نکته سلامت فیزیکی بدنه دستگاه می باشد که در صورت رنگ رفتگی و خط و خش و حتی شکستگی های روی بدنه دستگاه مطمین باشید که کارکرد دستگاه برای اجاره یا جابجایی های متعدد و یا کارکرد طولانی مدت بوده که  پارسصدا توصیه می کند از خرید آن منصرف شوید چون مدت زیادی برای شما کار نخواهد کرد.

دوم سلامت قطعات الکترونیکی می باشد که عملاً آگاهی و تشخیص این که دستگاه مشکل داشته باشد یا خیر کار دشواری خواهد بود. توجه کنید ورودی و خروجی ها کار کنند و ولوم و کلیدهای کنترلی صحیح کار کنند و صدای نهایی با مشکلی مواجه نباشد البته در خیلی مواقع اشکالات در کار طولانی نمایان می شوند و با تست اولیه قطعاً قابل تشخیص نیستند.

تصور کنید باند یا سیستم صوت مورد نظر شما در یک سالن ورزشی یا تفریحی نصب شده باشد که حداقل روزی 12 ساعت کارکرده باشد. بدنه دستگاه سالم خواهد بود چرا که سیستم نصب شده و از تماس فیزیکی دور بوده ولی کارکرد طولانی قطعاً موجب کوتاهتر شدن عمر قطعات الکتریکی خواهد شد. پس توجه به ظاهر در انتخاب دستگاه های کارکرده مورد قطعی و درستی نیست.

مثال دیگری که معمولاً خریداران باند دست دوم با آن مواجه می شوند. تعمیری بودن ووفر و تیوتر باند می باشد. این همان مسئله مهمی است که خریدار بدلیل عدم دسترسی به داخل جعبه بلندگو با آن مواجه می شود. سلامت ووفر و تیوتر در انتخاب اسپیکر بسیار مهم است ولی در عین حال بررسی آن عملاً میسر نیست.

در مورد امپلی فایر و میکسر ها هم دقیقاً همان مشکل بالا وجود دارد که سلامت قطعات الکترونیکی حتی توسط یک سرویس کار ماهر هم قابل بررسی دقیق نیست.

میکروفن دست دوم:
میکروفن به ذات حساس ترین بخش یک سیستم صوتی محسوب می شود. میکروفن بر اثر ضربه، استفاده ناصحیح، کابل کشی و اتصالات اشتباه، رطوبت، منبع صوتی با فشار صوتی بیش از حد مجاز به راحتی آسیب می بیند. در مورد خرید میکروفن توصیه میکنیم سراغ دست دوم نروید.

تجهیزات صوت استودیویی دست دوم:
همانطور که در بالا در مورد میکروفن ها صحبت شد. میکروفن های استودیویی نیز از آسیب های ذکر شده مستثنی نیستند. اما نکته قابل توجهی وجود دارد که نباید از قلم بیافتد اینکه این میکروفن ها توسط صدابردارن در محیط های استودیویی استفاده شده و می توان امیدوار بود در شرایط قابل قبول و با رعایت دقت لازم از آنها بهره برداری و نگهداری شده باشد.
کارت صدا دست دوم و میدی کنترلر دست دوم هم چون بخش از قطعات کامپیوتری با مدارات مجتمع پیچیده و CPU های خاص استفاده می کننده ممکن است در طولانی مدت اسیب های مداری داشته باشند ولی با تست و بهره برداری از آنها می توان به صحت عملکرد آنها پی برد.
با تست های ساده ای مانند ضبط صدا و مانیتورینگ صدا و بررسی میزان نویز می توان سلامت کارت صدا را بررسی و تایید نمود. در صورت وجود مشکل در این تجهیزات پیشرفته الکترونیکی امکان تعمیر یا تعویض چنین قطعاتی نخواهید داشت یا اگر هم باشد به قیمت خود دستگاه هزینه خواهد داشت.
در مورد باند مانیتور دست دوم هم که یکی از بخش های آسیب پذیر سیستم های صوتی می باشد و در انتخاب و مخصوصاً اگر دست دوم باشد دقت زیادی لازم خواهد بود و پیشنهاد می کنیم اسپیکر مانیتورینگ را فقط در صورتی که تخصص و اطمینان دارید از سلامت کالا تهیه کنید در غیر اینصورت خیال شما را راحت کنیم که حتی یک قطعه ساده اسپیکر مانیتور برا تعمیر و یا تعویض به سادگی پیدا نخواهد شد.

توصیه پارسصدا:
در کلام پایانی به دوستانی که سخت پسند هستند و نمی خواهند ریسک و هزینه های کلان خرید لوازم دست دوم معیوب بدهند. بشدت پیشنهاد می کنیم تجهیزات صوت نو و آکبند خریداری نمایند تا علاوه بر اطمینان از صحت و سلامت دستگاه و جلوگیری از هزینه های تعمیرات آتی. از داشتن یک سیستم منحصر بفرد شخصی لذت ببرند.
کارشناسان فروش پارسصدا شما را در انتخاب و خرید آگانه تجهیزات صوت و تصویر و نور راهنمایی خواهند کرد.


همه نقدها

Leave a Reply