بررسی میکسر و پاورمیکسر دایناکورد تایوان گرید 1

بررسی میکسر و پاورمیکسر دایناکورد تایوان گرید 1

بررسی میکسر و پاورمیکسر دایناکورد تایوان گرید 1
شرکت دایناکورد ( Dynacord ) در سال 1947 میلادی و با ساخت تیوب آمپلی فایر کار خود را آغاز کرد. پس از چند سال و با تثبیت دایناکورد در بازار آلمان، این شرکت اقدام به ساخت اسپیکر کرد. رفته‌رفته کار دایناکورد توسعه پیداکرده و با تولید میکسر صدا و سایر تجهیزات صوتی به یکی از بزرگ‌ترین‌ کمپانی های صنعت صدا تبدیل شد. امروز کمتر کسی است که نام دایناکورد ( Dynacord ) را نشنیده باشد؛ حتی افرادی که آشنایی کمتری با صنعت صوت دارند با دایناکرد آشنایی دارند. دایناکورد هم‌اکنون محصولاتی مانند میکسر صدا ( Mixer ) ، پاور میکسر صدا ( Powered Mixer ) ، آمپلی فایر ( Amplifier ) ، بلندگو ( Speaker ) تولید می‌کند.
یکی از معروف‌ترین محصولات حال حاضر دایناکورد ( Dynacord )، میکسر و پاور میکسر صدا دایناکورد است. در ایران بیش از هر نوع محصول دیگری دایناکورد را با میکسر و پاور میکسر آن می‌شناسند؛ پاور میکسر دایناکورد 600 ، پاورمیکسر دایناکورد 1000 و پاورمیکسر دایناکورد 1600 DYNACORD PM1000DYNACORD PM600 , DYNACORD DYNACORD CMS1000 , DYNACORD CMS600 ازجمله محصولات بسیار مشهور دایناکورد در ایران هستند. اگر نظر بسیاری از کاربران درباره بهترین میکسر صدا یا بهترین پاور میکسر را بپرسید، آن‌ها میکسر صدا دایناکورد را به شما معرفی می‌کنند. حتی اگر صحبت از پاور میکسر کوچک و یا میکسر صدا ارزان باشد، بازهم می‌توان محصولی از دایناکورد را پیشنهاد کرد. قیمت میکسر دایناکورد و قیمت پاور میکسر دایناکورد را می‌توان از نقاط ضعف این محصول به شمار آورد که برای کاربران مقرون‌به‌صرفه نیست.
میکسر و پاور میکسر دایناکورد را می‌توان در انواع کاربری‌ها استفاده کرد؛ در سیستم صوتی برای یک سالن کنسرت و آمفی‌تئاتر، برای سیستم صوتی مدارس و سیستم صوتی مساجد و هیئات و یا گروه های موسیقی پیشنهاد می شود.

با توجه به افزایش قیمت نرخ ارز و کالاهای وارداتی همچون پاورمیکسرهای دایناکورد ساخت آلمان با توجه به محبوبیت فوق العاده این سری از پاورمیکسرها در میان مصرف کنندگان به جهت امکانات بسیار زیاد و سهولت استفاده از این دستگاه ها، از چندی قبل پاور میکسرهای های کپی ساخت تایوان و چین در بازار توزیع شده اند که ضمن برخورداری از کیفیت مطلوب و مشابه نسخه اصلی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند.
با توجه به قیمت بالای میکسر دایناکورد و پاور میکسر دایناکورد، کمپانی های چینی و تایوان شروع به ساخت محصولاتی بصورت مهندسی معکوس از این دستگاه نمودند و امروز با توجه به سالها تجربه و بررسی و رفع ایراد موفق به ساخت محصولاتی مشابه با کیفیت مناسب شده اند که شرکت پارسصدا میکسر و پاور میکسر دیناکورد را در گرید 1 در اختیار خریداران قرار می دهد. در همین ابتدا باید توجه داشته باشید که تمام دستگاه های با نام تایوان ساخت چین می باشند و فقط پردازنده افکت محصول همکاری چین و تایوان می باشد.

مشخصات و قیمت پاور میکسر دایناکورد مدل PM1000-3 تایوان:
- توان خروجی 4 اهم در حالت استریو 1000 وات
- توان خروجی 8 اهم در حالت استریو 500 وات
- افکت قابل تغییر با قابلیت ذخیره سازی
- سه باند اکولایزر بر روی هر کانال ورودی
- اکولایزر گرافیکی با 11 خط
- پورت اتصال به کامپیوتر و AUX های Pre/Post
- ضبط مستقیم از طریق USB
- فن اتوماتیک
- مجهز به کلید فانتوم پاور
- ابعاد : 510*571*164 میلی متر
- وزن : 14 کیلوگرم

چرا پاور میکسر دایناکورد تایوانی انتخاب مناسبی می باشد؟
یکی از مهم ترین دلایل انتخاب محصول کپی به جای اورجینال قیمت بسیار پایین این محصول به نسبت گزینه اورجینال آن می باشد یعنی تقریبا با یک چهارم قیمت یک پاور میکسر آلمانی می توانید یک محصول با کیفیت های کپی را تهیه کنید.
با توجه به عدم تولید برخی قطعات مربوط به افکت دایناکورد تایوانی تغییراتی در پردازنده ها و ای سی ها اعمال شد که کیفیت آن را کماکان حفظ نموده و در سال های اخیر نیاز های کاربران را حتی بهتر از قبل برآورده ساخته است لذا کیفیت محصولات ارائه شده توسط پارسصدا تضمین و بصورت تخصصی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

نحوه تشخیص گرید دایناکورد طرح
معیار انتخاب پاور میکسر درجه یک دایناکورد غیر آلمانی از سایر مدل ها نه برچسب شیشه ای روی LCD افکت است و نه سر ولوم های دستگاه و سایر موارد ظاهری … چرا که این موارد ساده ترین و در عین حال سطحی ترین اصلاحاتی است که توسط شرکت های تولید کننده امکان پذیر است.
برد افکت و پروسسور داخلی
همه ی پاور میکسر های دایناکورد به جز آلمانی، ساخت چین هستند و تفاوت آنها در توان واقعی آمپلی فایر، طراحی مدار PCB و کیفیت قطعات الکترونیکی است. استفاده از برد افکت تایوانی و رنگ ال سی دی وجه تمایز دستگاه با کیفیت و البته معیار نام گذاری پاور میکسر دایناکورد 1000 گرید یک به نسبت نمونه های متفرقه می باشد.
در مجموع باید به برخی تفاوت های پاورمیکسر دایناکورد تایوان با نسخه اصلی آلمان اشاره نمود
در بخش افکت تقریبا به نزدیکترین ساختار پردازنده افکت دایناکورد اصلی نزدیک شده است ولی سرعت فراخوانی و اجرای افکت ها در دایناکورد تایوان از دایناکورد آلمان کندتر می باشد و مهمترین ایراد در مدلهای دایناکورد 600 تایوانی می باشد که امکان دبل افکت بصورت مجزا در این نمونه ها فراهم نمی باشد. چرا که در دایناکورد 600 آلمان این امکان فراهم می باشد که با ورود به بخش تنظیمات افکت آلمان قادر خواهید بود fx2 را به aux هدایت کنید.
در خصوص کارت صدای USB نصب شده روی دستگاه تایوان باید به این موضوع اشاره کرد که کارت صدای دستگاه امکان ضبط به صورت مولتی ترک را به اپراتور نمیدهد و فقط امکان ضبط یک کانال به صورت استریو هست که میتوان از این مورد به عنوان یکی از معایب و نقاط ضعف دستگاه اشاره کرد.
پاور تعبیه شده برای دستگاه گرید 1 یک پاور کلاس D استریو با توان 400 وات واقعی در امپدانس 8 اهم و توان 850 وات در امپدانس 4 اهم است
پاور تعبیه شده برای این دستگاه یک پاور کلاس D استریو با توان 500 وات واقعی در امپدانس 8 اهم و توان 1000 وات در امپدانس 4 اهم است که موجب میشود پاور طراحی شده برای پاور میکسرهای دایناکورد پر قدرت ترین پاور تولید شده تا به امروز برای یک پاور میکسر باشد اما در دستگاههای تولید شده توسط کمپانی های تایوانی گرید 1 و 2  قدرت پاور دستگاه با دستگاه نسخه اصلی المان متفاوت است

همه نقدها

Leave a Reply